Michelinstjerner skal trække kry…

Tallet for krydstogtsturi…

Håndstrik er kommet på museum

Danmarks Industrimuseum å…

Istiden vender tilbage til Aarhu…

Lørdag den 14. maj 2016 s…

Nye B & B stjerner i Schweiz

Nu får interesserede muli…

Egon er på spil i Viborg

Olsen-Banden er kommet på…

Møn skal være orkidéparadis

Jydelejet, Havrelukke og …

Rejsemesse i Herning: Større køb…

Rejsemessen Ferie for All…

Demente tilbydes nu kunstoplevel…

VejleMuseerne - Kunstmuse…

DSB og Mofibo indgår samarbejde …

Nu får du mulighed for at…

Bustur for kokke og tjenere skal…

Kokke og tjenere i det ve…

«
»
TwitterFacebook

Ny destination skal markedsføre Lillebælt

En ny destination, skabt udenom den officielle destinationsopbygning gennem Visit Denmark, har nu set dagens lys, og opstarter her om få dage, den 1. marts 2013.

Det bliver Destination Lillebælt, som på vegne af tre kommuner, Fredericia, Kolding og Middelfart, skal skabe en slagskraftig destination, som vil kunne spille en betydelig rolle på det stadig mere konkurrenceprægede turisme- og oplevelsesmarked.

Den nye vækstmotor på turisme og oplevelsesområdet ved Lillebælt kommer til at bestå af et stærkt team på fire personer med tidligere direktør for Syddansk Turisme, Peter Saabye Simonsen i spidsen. Peter Saabye Simonsen er en kendt person i turistkredse blandt andet som tidligere direktør for Syddansk Turisme og senest kommer han fra en stilling som chef for de Danske Erhvervsakademiers Videncenter for Turisme og Oplevelser.

Området omkring Lillebælt gemmer på et stort turismepotentiale og stærke muligheder for oplevelser, som den nye destination skal binde yderligere sammen.

Borgmester Steen Dahlstrøm fra Middelfart siger på de tre kommuners vegne:

– Området omkring Lillebælt er et stærkt oplevelsesbrand, fordi vi har en helt unik natur omkring havet, som ikke ses andre steder i Danmark. Det har vi nu Syddanmarks Vækstforums støtte til at udvikle. Jeg er overbevist om, at med det gode samarbejde med Kolding og Fredericia Kommuner, så vil vi de kommende år med Destination Lillebælt skabe vækst i turismejob og se nye oplevelsesmuligheder, som for eksempel bridge walking. Med den nye destination, så bliver Lillebælt kendt langt udenfor landets grænser.

Destination Lillebælt skal altså skabe vækst med udgangspunkt i områdets særlige styrker og karakteristika; herunder de unikke natur- og kulturværdier, den fantastiske placering og den store vilje til samarbejde blandt de mange turisme- og oplevelsesvirksomheder. Væksten skal skabes gennem en balance mellem benyttelse og beskyttelse af områdets natur- og kulturværdier.

Destination Lillebælt skal også være rammen om innovation, videndeling, videnopbygning og udvikling af de menneskelige ressourcer i området. Det betyder, at Destination Lillebælt bl.a. arbejder med konkrete mål med hensyn til at øge turisme- og oplevelsesomsætningen, skabe nye jobs og nye oplevelser, events og aktiviteter.

Destination Lillebælts fremtidige succes er at skabe tætte relationer mellem de mange virksomheder på kryds og tværs af den nye destination. Desuden vil Destination Lillebælt sætte fokus på virksomhedernes innovationsevne, så turisterne fremover vil møde nye spændende oplevelser og attraktioner i Lillebælt-området.

Syddansk Vækstforum har godkendt de tre kommuners ansøgning, der har en samlet beløbsramme på 10,6 mio. kroner. Destinationen vil fremover få adresse fra KulturØen i Middelfart.

Illustration: Den gamle Lillebæltsbro/C.v.Roeden, Visit Denmark

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kontakt os

Sektioner

Om os

  • Vi modtager altid gerne informationer om stort og småt, og har du kommentarer så send dem omgående til os.

Follow Us