Michelinstjerner skal trække kry…

Tallet for krydstogtsturi…

Håndstrik er kommet på museum

Danmarks Industrimuseum å…

Istiden vender tilbage til Aarhu…

Lørdag den 14. maj 2016 s…

Nye B & B stjerner i Schweiz

Nu får interesserede muli…

Egon er på spil i Viborg

Olsen-Banden er kommet på…

Møn skal være orkidéparadis

Jydelejet, Havrelukke og …

Rejsemesse i Herning: Større køb…

Rejsemessen Ferie for All…

Demente tilbydes nu kunstoplevel…

VejleMuseerne - Kunstmuse…

DSB og Mofibo indgår samarbejde …

Nu får du mulighed for at…

Bustur for kokke og tjenere skal…

Kokke og tjenere i det ve…

«
»
TwitterFacebook

Kineserne skal vælge Nordsjælland

I næste uge rejser VisitNordsjællands udviklings- og marketingchef Birgitte Bergman til Kina for at mødes med turismebranchen i Beijing, Shanghai og Guangzhou. Der er allerede booket møder med 20 rejsebureauer og turoperatører fra hele landet, der har vist interesse for at høre om Helsingør og Nordsjælland.

Derudover vil Birgitte Bergman få lejlighed til at mødes med op til 100 kinesiske rejsebureaufolk i hver af de tre byer:

– Det bliver utrolig spændende at arbejde med et nyt marked. Vi arbejder på mange andre markeder med rejsebureauer og har derfor stor erfaring. Så vi ser frem til at arbejde med det kinesiske marked og få udbredt kendskabet til Helsingør og resten af Kongernes Nordsjælland.

Henrik Møller, formand for kultur- og turismeudvalget, Helsingør Kommune siger om satsningen:

– Vi skal være synlige på det kinesiske marked. Og med Hamlet-fortællingen som de fleste kinesere kender, har vi en oplagt indgangsvinkel til også at skabe opmærksomhed omkring Helsingørs andre attraktioner. Kineserne har en forkærlighed for det historiske, så Kronborg er naturligvis i fokus. Men også Kulturhavnen med det nye M/S Museet for Søfart, Kulturværftet og HAN-figuren vil vi gerne præsentere dem for, siger Henrik Møller, formand for kultur- og turismeudvalget, Helsingør Kommune.

Flemming Bruhn, direktør i VisitDenmark, fortsætter:

– Der er ingen tvivl om, at timingen er den rigtige. VisitDenmark har været aktiv i Kina siden 2004, og vi kan mærke, at der er gang i det kinesiske rejsemarked, som i dag er det største globalt set. Væksten i de kinesiske overnatninger i Danmark har i de senere år sat rekord, og vi forventer, at markedet fortsætter med at vækste på et stabilt niveau. Helsingør og Nordsjælland har meget at tilbyde kineserne, og det er nu, der skal investeres, hvis destinationen skal sikre sig en andel af det kinesiske marked.

Illustration: Kronborg. Foto: J.Schytte, VisitDenmark

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kontakt os

Sektioner

Om os

  • Vi modtager altid gerne informationer om stort og småt, og har du kommentarer så send dem omgående til os.

Follow Us