Michelinstjerner skal trække kry…

Tallet for krydstogtsturi…

Håndstrik er kommet på museum

Danmarks Industrimuseum å…

Istiden vender tilbage til Aarhu…

Lørdag den 14. maj 2016 s…

Nye B & B stjerner i Schweiz

Nu får interesserede muli…

Egon er på spil i Viborg

Olsen-Banden er kommet på…

Møn skal være orkidéparadis

Jydelejet, Havrelukke og …

Rejsemesse i Herning: Større køb…

Rejsemessen Ferie for All…

Demente tilbydes nu kunstoplevel…

VejleMuseerne - Kunstmuse…

DSB og Mofibo indgår samarbejde …

Nu får du mulighed for at…

Bustur for kokke og tjenere skal…

Kokke og tjenere i det ve…

«
»
TwitterFacebook

Fru Larsen lokker lystfiskere med gourmet

Købestærke udenlandske forbrugere, som elsker at fiske, er den nye målgruppe for Fru Larsen.

Det oplyser nyhedsbrevet fra Midtjysk Turisme.

Fru Larsen kalder oplevelsen ”Fiskeophold med luksus og gourmet hos Danmarks bedste kok”, og den Randers-baserede kro Fru Larsen har udarbejdet konceptet i et tæt samarbejde med flere lokale samarbejdspartnere.

Den nye type ophold inkluderer to overnatninger, gourmet middage, fiskekort og madpakker til fisketurene, og så er der ellers mulighed for de udenlandske lystfiskere at få en guide med på deres fisketure, så oplevelsen bliver optimal.

Tommy Friis, der forpagter Fru Larsen, forklarer, hvorfor der er potentiale i fremadrettet at fokusere på fiskeglade turister:

– Der er 14 km fra Fru Larsen til den nærmeste større by, men kun 400 meter til Lilleåen, der er blevet kåret til Danmarks bedste fiskevand. Både danskere og udlændinge kommer hertil for at fiske, så det er en oplagt mulighed at henvende sig til denne målgruppe. Vi er den eneste kro i gourmetklassen i området, så hvorfor skulle vi ikke prøve at tiltrække nogen af de lystfiskere, som er villige til at bruge lidt flere penge end gennemsnittet?

En af de lokale samarbejdspartnere er den nærliggende Langå Camping som leverer fiskekort til fiskevandene. Kortet garanterer desværre ikke fangst, og Fru Larsen har derfor også allieret sig med en lokal lystfisker, som gæsterne mod ekstra betaling kan få til at guide til de bedste fiskepladser i området.

Lystfiskeren er Rene Busk, der som dedikeret lystfisker og ejer af Lystfisk.dk ved det meste om fiskeri i Lilleåen:

– Der er fantastiske muligheder for fiskeri i Randers. Det er der slet ingen tvivl om. Jeg forventer ikke, at det bliver en stor personlig indtægtskilde, men jeg håber på, at det øgede fokus på Randers som lystfiskerdestination kan blive en god forretning for Randers i al almindelighed. Hvis der kommer flere turister til området, vil det være godt for alle.

I Midtjysk Turismes nyligt opdaterede målgruppebeskrivelse af tyske lystfiskere fremgår det, at denne målgruppe er kvalitetsbevidst og gerne vil betale ekstra for gode produkter. Samtidig bliver det beskrevet som en målgruppe, der har 110 procent fokus på mulighederne for at fiske på feriemålet.

Tommy Friis er bevidst om lystfiskernes særlige interesser og den seriøsitet, som er forbundet med passionen for at fiske. Derfor tilbyder Fru Larsen bl.a. tilberedning af eventuelle fangster, ligesom de fiskende gæster kan få frosset fangsten ned til hjemturen:

– Traditionelt dyrker mange lystfiskere den primitive livsstil, når de er på fisketur, så det bliver selvfølgelig spændende at se, om vi kan få nogen til at vælge et gourmetophold med en meget serviceorienteret tilgang. Jeg er dog overbevist om, at der er et marked – det er bare et spørgsmål om at markedsføre konceptet til de rigtige mennesker.

VisitRanders markedsfører Randers som “Laksens By”, og her er muligheden for et fiskeophold hos Fru Larsen naturligvis et af salgsargumenterne.

– På nuværende tidspunkt fokuserer vi primært på det tyske og det russiske marked, men i forbindelse med markedsføringen af Gudenåen udvider vi muligvis til Sverige, Holland og Storbritannien. Vi laver et stort pressearbejde og henvender os med materiale til vores samarbejdspartnere, der bl.a. er turoperatører og rejsebureauer, forklarer Anne-Mette Knattrup, turistchef hos VisitRanders.

Anne-Mette Knattrup pointerer samtidig vigtigheden af, at det i markedsføringen af Fru Larsens fiskeophold bliver udnyttet, at der er flere aktører involveret i konceptet:

– Vi kan hos VisitRanders jo ikke slutte en handel af med turisten. Det er vigtigt, at de enkelte aktører i dette værdikædesamarbejde udnytter muligheden for at markedsføre opholdet gennem deres respektive markedsføringskanaler.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kontakt os

Sektioner

Om os

  • Vi modtager altid gerne informationer om stort og småt, og har du kommentarer så send dem omgående til os.

Follow Us