Michelinstjerner skal trække kry…

Tallet for krydstogtsturi…

Håndstrik er kommet på museum

Danmarks Industrimuseum å…

Istiden vender tilbage til Aarhu…

Lørdag den 14. maj 2016 s…

Nye B & B stjerner i Schweiz

Nu får interesserede muli…

Egon er på spil i Viborg

Olsen-Banden er kommet på…

Møn skal være orkidéparadis

Jydelejet, Havrelukke og …

Rejsemesse i Herning: Større køb…

Rejsemessen Ferie for All…

Demente tilbydes nu kunstoplevel…

VejleMuseerne - Kunstmuse…

DSB og Mofibo indgår samarbejde …

Nu får du mulighed for at…

Bustur for kokke og tjenere skal…

Kokke og tjenere i det ve…

«
»
TwitterFacebook

VisitDenmark skal koncentrere sig om internationale markedsføring

VisitDenmarks nuværende brede opgaveportefølje bliver snævret ind til én klar hovedopgave om internationalt at markedsføre Danmark som rejsemål.

Det fremgår af den nye strategi for VisitDenmark som netop er blevet offentliggjort.

Markedsføring har også tidligere været en væsentlig opgave, men VisitDenmark har også stået i spidsen for større erhvervsfremmeprojekter, som for eksempel udviklingen af helårsdestinationer i Danmark, nye mødekoncepter og værtskabsuddannelse.

Denne type kompetence- og destinationsudviklingsopgaver samt myndighedsopgaver for Økonomi- og Erhvervsministeriet skal fremover løses i andet regi, og VisitDenmark vil koncentrere indsatsen om den internationale markedsføring.

– Konkurrencen om gæsterne er hård og for at slå igennem internationalt er det helt afgørende, at dansk turisme står sammen om en målrettet og koordineret indsats. Det nye VisitDenmark skal samle partnere i stærke markedsføringsprojekter med international gennemslagskraft, siger formanden for VisitDenmark, Georg Sørensen.

Da mødeturismen rummer et særligt vækstpotentiale, vil VisitDenmark i de kommende år opprioritere indsatsen her.

Men også en række andre målgrupper skal bearbejdes og det vil ske i særlige erhvervspartnerskaber, hvor både private og offentlige partnere kan deltage.

– Det vil tage tid at skabe store forandringer i dansk turisme, men jeg er overbevist om, at VisitDenmark ved at styrke samarbejdet om den internationale markedsføring kan bidrage hertil. Allerede i 2010 vil VisitDenmark sammen med partnere gennemføre den største fælles markedsføringsindsats nogensinde. Det tegner lovende, siger Georg Sørensen.

Der er netop blevet vedtaget et lovforslag om VisitDenmark, og det træder i kraft den 1. juli 2010, men VisitDenmark vil allerede nu arbejde efter den nye strategi der løber hen mod 2017.

Se strategien her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Kontakt os

Sektioner

Om os

  • Vi modtager altid gerne informationer om stort og småt, og har du kommentarer så send dem omgående til os.

Follow Us