Michelinstjerner skal trække kry…

Tallet for krydstogtsturi…

Håndstrik er kommet på museum

Danmarks Industrimuseum å…

Istiden vender tilbage til Aarhu…

Lørdag den 14. maj 2016 s…

Nye B & B stjerner i Schweiz

Nu får interesserede muli…

Egon er på spil i Viborg

Olsen-Banden er kommet på…

Møn skal være orkidéparadis

Jydelejet, Havrelukke og …

Rejsemesse i Herning: Større køb…

Rejsemessen Ferie for All…

Demente tilbydes nu kunstoplevel…

VejleMuseerne - Kunstmuse…

DSB og Mofibo indgår samarbejde …

Nu får du mulighed for at…

Bustur for kokke og tjenere skal…

Kokke og tjenere i det ve…

«
»
TwitterFacebook

Tv på vej i alle S-tog

S-togskunderne modtog forsøg med tv-skærme i ét S-togsæt godt, og der skal nu skærme i alle S-tog.

Projektet er på vej i udbud, og DSB S-tog leder efter samarbejdspartnere om indholdet på skærmene

På tv-skærmene skal der vises nyheder, underholdning, trafikinformation og reklamer, og den tekniske del af projektet, dvs. skærme, computere og software, er nu på vej i udbud.

– Jeg er rigtig glad for, at vi er nået så langt. Vores forsøg med tv-skærme i ét S-tog er blevet modtaget rigtig godt af vores kunder, og jeg glæder mig til, at brede det ud til alle S-tog, så alle de af vores kunder, der ønsker det, kan føle sig godt underholdt og informeret via tv-skærmene, siger adm. direktør for DSB S-tog, Gert Frost.

Selv om kunderne har været glade for forsøget med tv i S-tog, stiller de også en række krav for, at det kan fungere optimalt. Det viser en undersøgelse af kundernes holdninger til tv i S-tog.

For eksempel er der et stort ønske om, at man kan få information om uregelmæssigheder i togdriften, når det sker.

– Vores kunder vil meget gerne have direkte information på tv-skærmene i toget om uregelmæssigheder, som påvirker det tog, de sidder i. Det kan vi godt forstå, og derfor går vi nu i gang med at se på, hvordan vi kan få det til at fungere på den bedste måde, siger Gert Frost.

Kunderne ønsker også flere kvalitetsprogrammer specielt målrettet tv-skærmene i S-tog, og nyheder og programmer på tv-skærmene vil derfor blive tilrettelagt ud fra nøje analyser af behovet for de forskellige målgrupper på de forskellige tidspunkter af døgnet og ugen.

Det er planen, at der mandag morgen skal vises mange nyheder, mens det er mere oplagt med underholdning om eftermiddagen, når de unge er på vej fra skole og uddannelse. På den måde vil hele programfladen blive tilrettelagt så præcist som muligt ud fra S-togs forskellige kunder.

Samtidig med, at der skal tænkes i forskellige målgrupper på forskellige tidspunkter af døgnet, bliver der også tænkt i mange forskellige leverandører på indholdssiden.

– Tv-skærmene i S-tog er en attraktiv medieplatform, og vi kan f.eks. godt forestille os at kontakte musikkanaler for at høre, om de vil sende musikvideoer fredag og lørdag aften og på samme måde kontakte tv-kanaler, der primært viser tegnefilm for at høre, om de vil sponsere tegnefilm til de tidspunkter, hvor det er relevant. Lige nu er vi åbne for en masse muligheder, siger Gert Frost.

Kunderne har også ønsket, at det bliver muligt at vælge lyd til, og her vil der blive set på muligheden for at kunne vælge lyd til på mobiltelefonen eller på en frekvens på små bærbare radioer.

Planen er, at de første S-tog med tv-skærme ruller ud på skinnerne på den anden side af sommeren 2008. S-tog regner med, at installationen går i gang i de første tog til sommer, så der skal det være afklaret, hvem der leverer teknikken, og hvem der leverer det forskellige programindhold.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Kontakt os

Sektioner

Om os

  • Vi modtager altid gerne informationer om stort og småt, og har du kommentarer så send dem omgående til os.

Follow Us