Michelinstjerner skal trække kry…

Tallet for krydstogtsturi…

Håndstrik er kommet på museum

Danmarks Industrimuseum å…

Istiden vender tilbage til Aarhu…

Lørdag den 14. maj 2016 s…

Nye B & B stjerner i Schweiz

Nu får interesserede muli…

Egon er på spil i Viborg

Olsen-Banden er kommet på…

Møn skal være orkidéparadis

Jydelejet, Havrelukke og …

Rejsemesse i Herning: Større køb…

Rejsemessen Ferie for All…

Demente tilbydes nu kunstoplevel…

VejleMuseerne - Kunstmuse…

DSB og Mofibo indgår samarbejde …

Nu får du mulighed for at…

Bustur for kokke og tjenere skal…

Kokke og tjenere i det ve…

«
»
TwitterFacebook

Turismevirksomhederne på Rømø samles i netværk

En række turismevirksomheder på Rømø er nu gået sammen i et netværk med henblik på at udvikle deres forretninger.

Nogle af emnerne i netværket vil være:

Hvad kan vi samarbejde om, og hvordan kan vi inspirere hinanden? Hvordan bliver vi bedre til at servicere fremtidens turister, og hvordan får vi sorte tal på bundlinjen?

De 36 turismevirksomheder fra Røm mødtes på Tønnisgård, hvor repræsentanter fra turismevirksomheder fik tilbud om forretningsudvikling og netværkssamarbejder.

– Jeg har allerede fået idéer til nye samarbejdsmuligheder og forretningsområder til helt andre målgrupper, end dem vi har i dag. Det er helt afgørende, at vi mødes og finder ud af, hvordan vi kan bruge hinanden, vurderer Hans Pilegaard, Rømø Lege- og labyrintpark.

Og Ove Jønsson, Novasol/Dansommer fortalte efterfølgende:

– Jeg glæder mig over, at vi er så mange her i aften. Det viser, at vi gerne vil samarbejde. Vigtigt er det meget hurtigt at blive konkrete og målrettede.

Mødet er det første i en række af i alt tre, som alle har til formål at udvikle stærke lokaltforankrede netværk og nye kompetencer blandt turismeaktører i Tønder-området.

– Morgendagens turister stiller helt andre krav end tidligere, og det skal vi forstå at honorere. Derfor er det også helt fantastisk, at det er lykkedes at få så mange turismeaktører i tale. Ikke bare her på Rømø, men også i de næsten 120 turismevirksomheder, vi har besøgt inden for de seneste måneder, fortæller erhvervskonsulent Jakob Kirkegaard:

– Vi har fået et godt indblik i kompetencebehov og ønsker til efteruddannelse. Mange aktører – både bed&breakfast, hoteller, attraktioner, campingpladser, udlejningsbureauer m.m. – har også ønsket at mødes med kolleger. Ofte er der tale om små virksomheder med få ansatte, som kan have stor gavn af sparring og erfaringsudveksling.

Kompetenceafdækningen er stadig i fuld gang, og endnu mangler cirka mangler 70 turismevirksomheder at få besøg. Både kompetenceafdækning og netværksmøder er en del af Tønder Kommunes store satsning på at understøtte udviklingen af turismeerhvervet.

Indsatsen sker i et samarbejde med turistforeningen og Oplevelsernes Academy. Fakta om Oplevelsernes AcademyIdéen bag Oplevelsernes Academy er at højne kompetenceniveauet inden for turisme. Målet er vækst, og midlerne er blandt andet målrettede efteruddannelsestilbud og netværk.

I Oplevelsernes Academy deltager turismevirksomheder, uddannelsesinstitutioner og regionens 22 kommuner.

Projektet er tre-årigt og er støttet af regionale udviklingsmidler og EU’s Socialfond.

Illustration: Regnbue over Rømø/B.Wiklund, VisitDenmark

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Kontakt os

Sektioner

Om os

  • Vi modtager altid gerne informationer om stort og småt, og har du kommentarer så send dem omgående til os.

Follow Us